ローマ法王:同性愛恐怖の遺物


ローマ法王死亡。

個人的には冥福を祈るが。


業界的には、
・同性愛を悪と決め付けた。
・避妊に反対。(コンドーム使えず、HIV等の対策に世界が困る)
・中絶に反対。
などで知られた。


gay.comの一部、紹介する。
http://gay.com/news/roundups/package.html?sernum1123


A legacy of homophobia(同性愛恐怖の遺物)

>The world was easy to portray in black-and-white terms (as it is again today) -- them against us, evil vs. good. (Guess which side you're supposed to be on.) And urging them on was the firm conviction that the liberal excesses of the '60s and '70s -- including gay liberation -- needed to be corrected or, more accurately, wrung out of the system as vigorously as possible.
世界とは、善悪二分主義で描かれやすいものだ。彼らをかきたてるものは、ゲイ解放も含め、60年代、70年代の過度の自由化は、矯正しないといけない、より正確に言うと、可能な限りひねりつぶさないといけないという固い信念だ。


>And thanks to John Paul II, homosexuality has risen to the top of the list of modern evils. This elevation was due to his own experiences. As a young man, he lived through the Nazi occupation of Poland. As a bishop and then cardinal, he endured the repression of a communist regime. Once communism fell, something else had to take its place as the ideology of evil. With the rise of gay rights, we were the easy pick to fill the void.
ヨハネパウロ2世のおかげで、同性愛はゲンダイの悪のトップに躍り出た。これは、彼の個人的体験から来ている。若い時代は、彼はポーランドへのナチ侵攻に苦しめられた。その後聖職者となってからは、共産主義制度からの圧迫に耐えた。共産主義が崩壊すると、彼の心の中で悪とすべきものが必要となった。ゲイの権利運動の進展に伴い、彼の心の隙間を埋めるため、ゲイがその対象となったのだ。


advocate.comからも引用する。
http://www.advocate.com/exclusive_detail.asp?id15187

>John Paul II must be held accountable for a complete failure of leadership on the sexual abuse crises that arose during his watch. The pope clearly abdicated his responsibility to protect the children of God from pedophile priests and was more concerned about the primacy of the church and protecting church assets.
ヨハネパウロ2世は、性的虐待犯罪へのリーダーシップを取れなかったという明らかな過ちがある。彼は小児性愛者の聖職者たちから、子供たちを守るという責任を放棄し、教会の組織防衛を優先した。


>All of the ultraconservative positions of John Paul II and the Vatican are in direct opposition to those that were espoused by John Paul I. Had the first John Paul lived anywhere near the length of time of his successor, the Catholic Church would be a completely different institution than it is today.

ヨハネパウロ2世とバチカンの超保守主義は、ヨハネパウロ1世の時代のものとは正反対だった。初代ヨハネパウロが、2代目と同じように長生きしていたとしたら、カトリック教会は今日のものとは、まったく違うものになっていただろう。